Kegel gyakorlatok a medence izmainak megerősítésére Nyomtatás E-mail
2008. December 03. szerda, 11:09

Annak érdekében, hogy elkerüljük a főleg idősebb korban fellépő bevizelési eseteket, meg kell  erősítenünk a medence izmainkat. Ezek az izmok tartják a húgyhólyagot, a beleket és a méhet. Ennek érdekében rendszeresen kell elvégeznünk a Kegel gyakorlatokat, amik egyszerű medenceerősítő gyakorlatok.
 
Első lépés:
A megfelelő izmok megtalálása.
A kegel gyakorlatok elkezdése előtt meg kell találnunk azokat a megfelelő izmokat, amiket össze kell húzni, vagyis megerősíteni. Ezt a következőképpen tehetjük meg.
- Először is üljünk le.
- Húzzuk össze azokat az izmokat, amelyeket arra használunk, hogy megállítsuk a vizelést vagy székelést.
- Ha nőről van szó, akkor tegyük az ujjunkat a hüvelybe, amikor összeszorítjuk az izmokat. Ha szorítást érzünk az ujjaink körül, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a megfelelő izmokat használjuk.
- Férfi esetében, ha a hímvessző kissé összehúzódik a test felé, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a megfelelő izmokat használjuk. 
 
Második lépés:
A Kegel  tornagyakorlatok elvégzése.
Most, hogy már tudjuk, melyik izmokat kell összeszorítani, elkezdhetjük a Kegel gyakorlatokat. 
- Álljunk, üljünk, vagy feküdjünk le úgy, hogy a térdeinket kissé széttartjuk.
- Szorítsuk össze a medence izmainkat (azokat, amelyeket előbb megtanultunk megtalálni), mintha próbálnánk visszatartani a vizeletet, vagy a szeleket.
- Tartsuk ezt a szorítást körülbelül 5 másodpercig.
- Ezután lazítsuk el az izmokat körülbelül 5 másodpercig.
- Minden egyes szorítást és lazítást egy ismétlési ciklusnak nevezünk.
- Próbáljuk feldolgozni magunkat 4 vagy 5 tornázásra naponta, aminek mindegyike 10-15 ismétlési ciklusból ál. 

Harmadik lépés:
A Kegel gyakorlatok beépítése a napi életünkbe.
Először nagyon nehéznek tűnik majd megtalálni a megfelelő időt a gyakorlatok elvégzésére, de ez ne szomorítson el minket. Mint bármilyen új dologhoz, ehhez is hozzá kell szoknunk. Sok ember reggel és este végzi el őket. Miután ehhez hozzászoktunk, megpróbálhatunk hozzáadni napközbeni gyakorlatokat is. Tehetjük ezt például miközben az asztalnál dolgozunk, vasalunk vagy TV-t nézünk, stb. Ezek a minigyakorlatok állhatnak a medence izmaink 10-szeres megfeszítéséből és lazításából.

Emlékezzünk arra, hogy ha minél gyakrabban végezzük el a Kegel gyakorlatokat, annál erősebbek lesznek a medence izmaink. Rendszeresen végezzük el a Kegel gyakorlatokat és próbáljunk néhányat hozzáadni, ha lehetséges.

 
Tisztelt Betegek!
Kérjük, hogy a honlapon található kérdőív kitöltésével írják le véleményüket szakrendeléseink szolgáltatásairól.


Hírlevél

Online látogatók

Oldalainkat 36 vendég böngészi

Látogatóink

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Ma569
Tegnap1241
Ezen a héten4369
Ebben a hónapban20137
Összesen1824883

Névnapok

Ma Lukács ,holnap Nándor ,holnapután Vendel napja lesz.

Partnereink





juventus140

plastofit140

Liget140

magnolia