Egy új "étel" mód Nyomtatás E-mail
2010. Január 11. hétfő, 08:57

szendvicsTestünk megfelelő súlykarbantartása 70%-ban függ étrendünktől és 30%-ban fizikai aktivitásunktól. Azzal, amit ajánlok Önöknek, kiiktatják a gyulladáskeltő méreganyagokat és rátérnek egy rákmegelőző étrendre. A legfrissebb vizsgálatok ma arról tanúskodnak, hogy a bevitt kalória 56%-a olyan forrásból származik, amely génjeink kialakulásakor még nem létezett. A vadászat és gyűjtögetés időszakában az étrend sok zöldségből és gyümölcsből állt, egyszer-egyszer vadhúst, tojást tartalmazott. Minimális cukrot (mézet) ettek, lisztet egyáltalán nem.

Kerülendők:
  1. Finomított cukrok (nád, cukorrépa, fruktóz, stb.). Meg kell szoknunk, hogy cukor nélkül isszuk a kávét, teát. A 2 kg/év mézfogyasztástól, az emberiség a mai napra a döbbenetes 70 kg/év cukorfogyasztásig jutott. Okkal feltételezhetjük, hogy a megnövekedett cukorfogyasztás hozzájárul a rák járványszerű terjedéséhez.
  2. Fehér liszt (kenyér, tészta, rizs).
  3. A transzzsírok, adalékok, melyek javítják a termék állagát: a margarint hidegen is kenhetővé teszik, csökkentik az avasodásra való hajlamot - például a chipseknél. A transzzsírok elősegítik a szívinfarktust, az agyérgörcsöt, siettetik az Alzheimer kór előrehaladását, nőkben csökkentik a fogamzóképességet. A növényi olajok közül kevésbé egészséges a napraforgó, kukorica, szójaolaj, mert az omega 3 és omega 6 zsírsavak aránya kedvezőtlen.
  4. Burgonya-főleg püré formájában (magas glikémiás index: nagyon megemeli a vér glükoz és inzulinszintjét).
  5. Édesített gabonapelyhek.
  6. Lekvár (kivéve a hagyományos cukornélküli szarvasi szilvalekvár), dzsem, cukorban főzött gyümölcsök (kompótok).
  7. Édesített italok.
  8. Alkohol (kivéve napi 2 dl kékszőlőfajtából készült vörösbor).
  9. Sok vörös hús (sertés, marha-magas az omega 6 zsírsavak aránya - növelik a gyulladás veszélyét, fokozzák a véralvadást és a zsírsejtek illetve a rákos sejtek növekedését). Bőven elég hetente csak 2x húst enni (főleg halat és csirkét!). Korunk magyar embere évi 120kg hússal érzi jól magát. Egy indiai ember ezzel szemben évi 5kg-t fogyaszt.
  10. A szárnyasok bőre (magas koleszterintartalom).
  11. Rántott ételek - kalóriabomba! (csirke, sajt, gomba).

    Vigyázat: a méreganyagok szagtalanok, színtelenek, íztelenek! A gyulladásserkentő tényezőket, a rák táptalaját közvetlenül az étkezésünk biztosítja nap mint nap, naponta 3x.

Ajánlott:
  1. Biotej (fűvel táplált tehenek).
  2. Olivaolaj, repceolaj, lenmagolaj, kendermag olaj, szőlőmag olaj, tökmagolaj (hidegen préselt - mechanikai eszközökkel).
  3. Szárnyashús ("kapirgálós" - tanyasi csirke - nem nagyüzemi).
  4. Hal: ponty, lazac, busa, amúr, afrikai harcsa, ton, szardínia, makréla, vietnami pangasius - magas omega 3 zsírsav: szabályozzák a gyulladást, folyékonnyá teszik a vért, szabályozzák a sejtnövekedést.
  5. Zöldségek: olajbogyó, hüvelyesek (borsó, bab, lencse), szója, paradicsom, brokkoli, karfiol, káposzta, gomba, spárga, padlizsán, hagyma – fokhagyma "orosz penicilin", retek.
  6. Gyümölcsök: alma (a benne lévő pektin csökkenti a vér koleszterinszintjét, stabilizálja a cukorbetegek vércukrát, segít kiüríteni a szervezetből a mérgező nehézfémeket, megelőzi a bélrákot), gránátalma (magas vas és C vitamin-terheseknek nagyon ajánlott), banán (magas kálium tartalom), narancs, ananász - nem kompót! (lugosító hatású), grépfrút (immunitást erősítő), sárgadinnye, görögdinnye, szilva, áfonya, papaja, mangó, avokádó (zöldség - gyümölcs, mely csökkenti a koleszterin szintet).
  7. Étcsokoládé-70% feletti kakaótartalommal.
  8. Agáve szirup – édesítőszer, mely nem emeli a glikémiás indexet.
  9. Sokmagvas, barnalisztből sütött, hagyományos kovásszal készített kenyér.
  10. Barnarizs.
  11. Citromos, mentes ásványvíz 2l/nap.
  12. Zöldtea (katekinek - gátolják a szöveti inváziót, új véredények létrehozását és a sejtek túlbúrjánzását, méregtelenít, aktiválja a májat, fogszuvasodás gátló, kitágítja a hörgőket, megelőzheti a sugárzás által okozott szövetroncsolásokat): 3 csésze/nap.
  13. Kurkuma-indiai sáfrány-curry (gyulladásgátló).
  14. Lenmag (frissen őrölt) - omega 3 zsírsavakban gazdag - a lenmaggal táplált tyúkok tojásai is omega 3 zsírsavban gazdagok lesznek!
  15. Maté tea: magas C vitamin tartalmú serkentő, premenstruációs tüneteket enyhítő hatású, étvágycsökkentő - 3 csésze/nap.
  16. Gyömbér: emésztést elősegítő, terhességi hányinger ellen, menstruációs görcsök esetén, immunitást serkentő (influenzajárvány idején!), csökkenti a koleszterinszintet és a magas vérnyomást. Megelőzi a szívritmuszavarokat és a belső vérrögképződést.
  17. Sáfrány (spanyol) - hatóanyaga a krocetin - drága, de megéri! Hatásai: koleszterincsökkentő, érszűkület megelőzése, vérnyomáscsökkentő, vetélést előidéző.
  18. Fahéj: fertőzés megelőzés, fájdalomcsillapító, lebontja a zsiradékokat, vetélést elősegítő.
  19. Vörösbor (hatóanyag – reszveratrol) -2dl/nap: Cabernet Sauvignon, Pinot-Noir, Kékfrankos, Portugiser, Merlot, Zweigelt, Kadarka. Az ennél nagyobb mértékű fogyasztás károsítja a májat!

Mi kerüljön a tudatos vásárló kosarába?
  • barnakenyér (Graham, Mölke – Aktív), magos kifli,
  • sovány biotej - 1,5%-s,
  • natúr élőflórás joghurt, kaukázusi kefir,
  • sovány tehéntúró, light sajtok, kecskesajt,
  • 12%-os „ kék” tejföl,
  • tonhalkonzerv olívaolajban,
  • olívabogyó,
  • tökmag,
  • diabéteszes, ét- belgacsokis fagylalt,
  • durumliszt (spagettik),
  • csirkemellfilé,
  • kisméretű tengerihal filé,
  • szénsavmentes ásványvíz,
  • madársaláta, ruccola, hagyományos saláta”fittnes mixt”,
  • vörösbab (vesebab) konzerv - felhasználás előtt a konzervlevet folyó vízzel le kell mosni!,
  • pászka (kovásztalan zsidó kenyér),
  • biovaj,
  • fahéjas fogpaszta és rágógumi,
  • repceméz, maximum 2 kg/év!

Receptek:
Reggeli: 2 szelet barna kenyér enyhén megpirítva, pár csepp extraszűz olívaolaj rácseppentve, curryvel megszórva, 1 szelet light mozarella sajt, 2 szelet karikára vágott paradicsom + 1 csésze feketekávé vagy zöldtea cukor nélkül.

Ebéd: paradicsomleves durumtésztával és friss petrezselyemmel - cukor nélkül vagy fácán (galamb) leves.
Fokhagymás vajban vagy kukoricalisztben és olívaolajban sült filézett halszeletek, barnakenyér, citrom, nagyadag saláta vagy grillezett cukkini
Sült alma, sok fahéjjal (cukorszirup nélkül) vagy 1-2 falat étcsoki, vagy 1 alma, vagy 1 banán.

Vacsora:barna pirítós fokhagymával bekenve, sovány tavaszi túró, paradicsom, olívabogyó, vöröshagyma + 1 doboz natúr joghurt, amibe belekeverünk egy teáskanál frissen őrölt lenmagot. Vacsi után elrághatunk 2-3 szem kávét vagy egy kis friss petrezselyemzöldet, hogy ne legyen ”hagymaszagú” a leheletünk! Vigyázat fél héttől már ne együnk semmit!

Jó étvágyat! Emellett feltétlenül kerékpárral közlekedni, sokat gyalogolni, az emeletre szigorúan gyalog felmenni, az uszodába - Körösre eljárni, kertészkedni, egyszóval aktív életmódot folytatni. Váljék egészségükre!

Dr. Kozma György
ügyvezető

U.i.:
Sok országban bevezették már a fast food típusú büntető adót a gyorséttermi láncokra, édességeket és üdítőket élőállító és forgalmazó hálózatokra - a dohánytermékek és alkoholhoz hasonlóan - így figyelmeztetvén a hatóságok a lakosságot, mennyire károsak az egészségre ezek az ételek - italok. Hasonló kategória a látványpékségek, lakótelepi gyrossütők stb.

LAST_UPDATED2
 
Ingyen internet

Ingyen internet használati lehetőség a betegek részére.

Részletek itt.



Hírlevél

Online látogatók

Oldalainkat 97 vendég böngészi

Látogatóink

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Ma101
Tegnap956
Ezen a héten2045
Ebben a hónapban11932
Összesen1757077

Névnapok

Ma Mária ,holnap Ábrahám ,holnapután Jácint napja lesz.

Partnereink





juventus140

plastofit140

Liget140

magnolia